Velkommen til Nadana Tours | Singlerejser

Kontakt os

Kontaktfomular

1. Kan man rejse i 2 uger? – Ja, ved forespørgsel til de græske øer. 2. Hvordan starter rejsen? – Man sidder som en gruppe i flyet og bliver afhentet af guiden i lufthavnen. 3. Er det normalt at være nervøs? – Ja! Det er helt normalt. Du er altid velkommen til at ringe i så fald. Alternativt har Nadana en Facebook-gruppe kaldet “For os der rejser med Nadana” med mange opslag. 4. Hvis jeg er dårlig gående? – Jeg vil anbefale Rhodos som nr. 1 og Samos som nr. 2. Alle i gruppen og rejselederen er venlige og tager hensyn samt venter. 5. Er der lige så mange mænd som kvinder? – Nej, der er flest kvinder, der “tør” at rejse alene. Vi forsøger at få flere mænd med, men grupper varierer. Du kan altid ringe og spørge. 6. Er det et nyt hotel på Samos? – Ja, vi har to hoteller på Samos! Diamond har 10 værelser, og Lito har 3 værelser. 7. Hvad med afbestilling? – Der er gratis afbestilling 90 dage inden afrejse.

Her kan du finde svar på dit spørgsmål

Når vi reserverer hhv.indkøber hotelværelser kan vi en gang imellem få en indkøbspris hvor aircondition er inkluderet. Sådan er det dog ikke hver gang. Der betales normalt tillæg for aircondition. Hotelejerne ønsker ofte at gæsterne betaler for aircondition direkte til dem.
På hoteller, der benytter solenergi, kan der i solfattige perioder være mangel på varmt vand. Ved
langvarig tørke, kan man fra officiel side rationere vandet, således at også vore gæster kan mærke
mangel på vand. Nadana Tours kan derfor ikke påtage sig noget ansvar eller yde nogen erstatning,
såfremt strømsvigt, olie- eller vandmangel opstår. Kvaliteten af internettet kan være varierende, især når mange samtidig er på, typisk om morgenen og om aftenen. 

Vi gør opmærksom på, at billeder fra værelser er eksempler, og vi kan ikke
garantere at alle værelser er magen til. Værelserne kan variere i størrelse og beliggenhed. Nogle billeder kan være taget fra hotellet, således at man udelukkende ser hotellets omgivelser på billedet.

Insekter som f.eks. myg, myrer osv. kender ikke forskel på hotellernes standard og kan derfor forkomme

Alle flyselskaber gør deres yderste for at overholde opgivne rejsetidspunkter. Alligevel kan
forsinkelser, som vi ingen indflydelse har på, opstå. For disse forsinkelser påtager vi os intet ansvar.

Vi vil gøre opmærksom på følgende: Værelserne, som vi får på de pågældende hoteller er aldrig
fuldstændig ens. Der kan være forskel på værelsernes størrelse, forskel på badeværelsernes størrelse,
forskel på værelsernes senge. Der kan være forskel på balkoner. Den ene balkon er måske lidt større,
har en bedre retning mod syd, har længere tid sol om dagen, har mindre tid skygge om dagen, har en
bedre beliggenhed i forhold til nærmeste nabo, ligger mere ugeneret, har havudsigt, har mere og en
bedre havudsigt, ligger højere oppe, er køligere om natten… etc. .. end andre værelser. Vi har IKKE
indflydelse på fordeling af de pågældende værelser. Det er altid hotellet, der bestemmer. Vores
indkøbspris for de nævnte værelser er den samme, større eller mindre balkon… Nadana Tours
accepterer derfor IKKE klager, der vedrører nævnte eksempler eller lignende sager med samme
bagatelagtige karakter. Nadana Tours betaler derfor IKKE en kompensation eller erstatning ved klager,
der vedrører nævnte eksempler. Vi kan IKKE opfylde specielle ønsker, f.eks. vedr. beliggenhed af
værelset. Er værelsets beliggenhed ikke som forventet, er man nødt til at spørge ved ankomsten om man kan få et andet værelse.

Nadana Tours kan på ingen måde drages til ansvar for ting, som er glemt eller efterladt af
gæsten selv på rejsemålet, og som evt. ikke dukker op igen. Men man kan altid spørger og så vil vi gøre vores bedste 

Ifølge de internationale hotelregler skal et værelse forlades senest kl.12:00. Nogle hoteller har andre regler, hvor man måske skal forlade sit værelse tidligere! Bus til lufthavn kan være planlagt tidligere, end man kunne forvente, idet der kan være gæster fra forskellige hoteller og der kan være gæster, der skal flyve hjem med forskellige fly. Derfor kan der også opstå ekstra ventetid i lufthavnen.

Hoteller har ofte egne hotelregler, som kan omhandle alt lige fra hvilke ting, der må opbevares i minibaren, om der må medbringes indkøbte drikkevarer til hotellets område, til hvornår poolen må benyttes osv. Vi har ingen indflydelse på disse regler. Vi gør også opmærksom på, at hoteller næsten altid opkræver betaling for ekstra ydelser, som safeboks, aircondition osv. Denne betaling skal ske direkte til hotellet.

 Der er altid sengelinned og håndklæder på værelset, dog skal man selv medbringe
håndklæder til strand- og poolbrug. Vi kan aldrig garantere en bestemt beliggenhed af værelset. Vi kan
videregive et ønske, men det er hotellet, der forestår fordelingen af værelserne. Hvor det er muligt
anbefaler vi at leje en safeboks (penge, pas osv.).

Halvpension omfatter morgenmad samt et hovedmåltid, som regel aftensmad. Udvalg af mad
og drikkevarer svarer til hotellets kategorisering. Læg mærke til, at sydlige madtraditioner kan være
ander- ledes end vores. Deres krav til hygiejne lever op til landets krav, som man dog ikke må
sammenligne med danske. Ved halvpension indgår kun morgenmad på afrejsedagen. Såfremt man
deltager på en udflugt, som afgår tidligt om morgenen, kan det ikke forventes, at hotellet serverer

morgenmad tidligere end normalt.

Skulle der være ting, der ikke er i orden, bedes du henvende dig til rejselederen, som vil
forsøge at afhjælpe hhv. udbedre fejlen hurtigst muligt. Ved fejl og mangler, som ikke er blevet udbedret tilfredsstillende på rejsemålet, skal der indhentes skriftlig bekræftelse herpå af rejselederen. Undladelse af dette kan medføre tab af retten til senere behandling af reklamation. En reklamation skal være os i hænde senest 2 uger efter hjemkomst. Efterfølgende kan vi ikke påtage os at behandle en reklamation.

 Rengøring foretages nogle gange om ugen. Rengøringen er ikke at sammenligne med
danske forhold, men derimod en lettere rengøring, som ofte består i, at sengene redes, affaldsspanden tømmes, borde, gulve og badeværelse tørres over. Rengøringen kan foregår både for- og eftermiddag. Vi tager forbehold for evt. ferie- og helligdage.

Man kan generelt ikke gå ud fra, at sengekvaliteten er som i Danmark. Sengene kan blandt
andet være kortere end 2 m

På de fleste rejsemål er man hele tiden i gang med at udvide og forbedre, og vi har ikke mandat til
at forhindre påbegyndelsen af byggeri eller vejarbejde. Vi får aldrig besked om påbegyndelsen af byggeri og lign. Derfor kan vi ikke informere gæsterne om disse mulige støjgener. Der kan forekomme støj fra barer, restauranter, trafik osv.

Normalt betaler man altid ekstra for f.eks. en safeboks og for brug af internetforbindelse. Man
kan ikke forvente at safeboks og internet er gratis. Alt det, der ikke udtrykkelig er inkluderet, koster
ekstra.

 I de fleste tilfælde foregår transporten med bus, dog også med minibus
eller taxa. Oftest vil chaufføren sætte bagagen i bussen. I forbindelse med transport til og fra
indkvarteringen på stedet er gæsten selv ansvarlig for sin bagage, dvs. gæsten er forpligtet til at sikre
sig, at bagagen bliver placeret i bussens bagagerum, samt at eventuel håndbagage ikke efterlades i
bussen. Transporttiden mellem lufthavn og hotel t/r kan variere.

Vi anbefaler at du altid tegner en rejseforsikring. Man skal selv fremskaffe dokumentation på
rejsemålet for f.eks. sygdom, skade/tyveri. Læg mærke til de ændrede regler mht. den offentlige
sygesikrin. Rejseforsikringen er fjernet fra det gule sygesikringsbevis. Du skal nu have et blåt EU-kort
med på rejsen.

De oplyste priser er cirkapriser. Vi tager forbehold for prisændringer som følge af kursudsving,
afgifter osv., samt for evt. aflysning pga. manglende tilslutning og programændringer. Toiletforhold på
udflugter er af lokal standard.

I henhold til de internationale hotelregler skal værelset forlades senest kl. 12 på
afrejsedagen, også selv om afrejsen først er om aftenen hhv. natten, mens man tidligst kan forvente
værelset klart kl. 15 på ankomstdagen. Ved sene afrejser kan det i nogle tilfælde mod betaling lade sig gøre, at beholde værelset længere end til kl. 12. Dette kan dog ikke garanteres forud for afrejsen, og aftales og afregnes således direkte med hotellet.

Hvis du ønsker at ændre en reserveret/bestilt rejse til et andet hotel, rejsemål
eller rejsedato, opkræves der et gebyr af kr. 200,-. Dette kan dog kun gøres indtil 90 dage før afrejse.
Mindre end 60 dage til afrejse anses dette som afbestilling. Se de Alm. betingelser for deltagelse i
ferierejser med Nadana Tours,